Postęp technologiczny towarzyszy nam od początków cywilizacji. Człowiek zawsze miał nowe pomysły, szukał czegoś nowego, chciał coś ulepszyć albo chociaż mniej się zmęczyć. Współcześnie traktujemy zmiany technologiczne jako coś stałego. Codzień media informują o nowych produktach i usługach, nowych technologiach czy odkryciach naukowych – widoczne są pewne trendy technologiczne. Ale jest tego dużo i nie jest wcale łatwo za tym nadążyć.
Dla kogo są trendy technologiczne?
Trendy technologiczne powstały dla wszystkich, którzy chcą nadążyć za postępem ale nie mają czasu by czytać setek artykułów na ten temat. Są również dla tych, którzy nie chcą gonić sensacji, a cenią sobie sprawdzone i rzetelne informacje. Informacje podaną w przystępny sposób, a także osadzoną w odpowiednim kontekście.
O czym są trendy technologiczne?
Trendy technologiczne to starannie dobrane podsumowanie kluczowych informacji z obszaru najważniejszych technologii – informacyjnych i komunikacyjnych. W szczególności podsumowanie zawraca uwagę na zdarzenia z obszaru analityki danych, branży IT i dużych firm IT, mediów społecznościowych, czy sztucznej inteligencji. Do podsumowania trafiają zdarzenia, które zwiastują nasilanie się, utrzymywanie bądź osłabianie trendów. Każde wydanie przedstawia kilka zagadnień, które w danym miesiącu szczególnie zaznaczyły się w mediach branżowych.
Gdzie i kiedy ukazują się trendy technologiczne?
W każdym miesiącu ukazuje się tutaj podsumowanie najważniejszych wydarzeń. Źródłem informacji są najważniejsze światowe serwisy poświęcone technlogii, blogi uznanych specjalistów, media społecznościowe oraz polskie portale technologiczne. Teksty są pisane ręcznie i z szacunku dla czasu czytelników nie jest tutaj wykorzystywana generatywna sztuczna inteligencja. Znane są jej ograniczenia, w szczególności zmyślanie informacji.
Podsumowanie ukazuje się też w trzech istotnych mediach społecznościowych: Facebooku, Instagramie i X/Twitterze. Wpisy na każdej stronie różnią się nieco formą. Najbardziej podobne są wpisy na Facebook, najbardziej skrócone wpisy na X/Twitter. Na Instagramie wpisy ukazują się w specjalnej, dedykowanej mu graficznej formie.
Podsumowanie jest również dostępne w formie e-mailowej – tutaj możesz zapiać się na newsletter.