Tytuł: Wielka Czwórka – Ukryte DNA: Amazon, Apple, Facebook i Google.
Tytuł Oryginalny: The Four. The Hidden DNA of Amazon, Apple, Facebook, and Google
Autor: Scott Galloway
Scott Galloway, który na swoim profilu w Linkedin tytułuje się “klinicznym profesorem marketingu” to znana osobowość w świecie technologii. Jest profesorem na Uniwersytecie Stern, przedsiębiorcą, pisarzem i blogerem (No Mercy / No Malice). Wspólnie z Karą Shwisser prowadzi też podcast Pivot, jak również swój autorski The Prof G Show. Znany z ciętego języka, dosadnych acz rozważnych opinii, poczucia humoru, a także celnych prognoz i innowacyjnego spojrzenia na świat technologii i biznesu.
Jego książka “Wielka Czwórka – Ukryte DNA: Amazon, Apple, Facebook i Google” jest z jednej strony pogłębioną analizą czterech największych firm technologicznych, z drugiej próbą opisania nowej rzeczywistości kształtowanej przez ich produkty i usługi. Scott Galloway stawia w niej śmiałe tezy – z których wiele się zresztą sprawdziło – i ukazuje czytelnikowi jak wpływają na świat, gospodarkę i społeczeństwo. Posługuje się liczbami i wykresami ale robi to w taki sposób, że ułatwia to zrozumienie i prowadzi uważnego czytelnika to licznych przemyśleń i przewartościowania poglądów na otaczającą nas rzeczywistość. Książka nie jest jednak laurką dla wielkiej czwórki, zawiera wiele solidnie umotywowanej krytyki pod jej adresem.
Książka jest napisana przystępnym językiem, prowokuje do robienia notatek i zachęca do własnych przemyśleń. Ma wprawdzie słabsze fragmenty ale całość może zrobić duże wrażenie na czytelniku – jest więc godna polecenia znajomym czy współpracownikom.
“Wielka Czwórka” to lektura obowiązkowa dla każdego, kto interesuje się nowoczesnymi technologiami, dla specjalistów od marketingu, kierowników produktu, dla strategów, innowatorów czy przedsiębiorców. A Scott Galloway to osobowość, którą warto obserwować.
Ocena: 4/5
Dodaj komentarz